MASCARA TEST

                            Visst är det alltid lika svårt & veta vilken mascara man ska köpa?
                                          Man vill ju ha en bra, som inte klumpar sig osv..
                                                Här är iallafall några som jag har testat..


1. MAX FACTOR, MASTERPIECE MAX.
Pris ca:  150 kronor

Enligt mig en ganska dålig mascara, kommer knappt någon färg och det är en sån där
"gummiborste" .
Annars var det väl inget större fel på den, men den passade inte mig iallafall.

image29.

2. L`OREAL, DOUBLE EXTENSION
Pris ca: 159 kronor

Har köpt den här flera gånger & denna var en favorit ganska länge.
En två-stegs-mascara som gör dom längre & fylligare.
Den är inte så kladdig & klumpig och gör fransarna ganska långa.


                            image30



3. L`OREAL, TELESCOPIC
Pris ca: 140 kronor

Denna mascaran köpte jag helt i onödan, använde den bara en gång.
Gillar inte borsten på den som gör fransarna korta och klumpiga.
Däremot vet jag många andra som sagt att Telescopic mascarorna är deras favoriter.

                       image34



4. DIOR, DIORSHOW BLACK OUT
Pris ca: 250 kronor

Efter att jag hade använt L`oreals Double Extension Gold ett tag så köpte jag denna eftersom
jag har läst att den var bra.
Den är verkligen jättebra, den klumpar sig inte och den ger väldigt långa ögonfransar.
Det dåliga är att själva borsten är väldigt stor & lång så det kan vara lite jobbigt att använda den i början, 
men man vänjer sig vid den.
Detta är iallafall min favorit mascara.
Finns både som vanlig " Diorshow" och " Diorshow Black Out" och som man hör på namnet på den sista så är den ännu svartare än vad mascoror brukar vara, så jag kör på den.
Lite dyrare, men mycket bättre!
                                                     
image35



5. MAYBELLINE, XXL VOLUME + LENGTH
Pris ca: 150 kronor

En ganska gammal två-stegs-mascara från Maybelline som är ganska bra.
Separerar ögonfransarna & ger dom en naturlig längd.
Funkar helt OK.


image36


                                              
Vilken är din favorit mascara?

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Masterpiece max (: bäst

2008-02-22 @ 20:50:33
URL: http://jasminetradefelt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0